گروه خونی چه نقشی در سلامتی آنها دارد ؟

شنبه 16 دی 1396
9:50
saeed.bp

پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که گروه خونی می‎تواند نشانگر میزان خطر ابتلای شخص به بیماری‌های قلبی، آلزایمر و حتی سرطان باشد. گروه خونی افراد ممکن است در میزان خطر ابتلایشان به بیماری‎ها اثرگذار باشد.البته نتایج به‌دست‌‎آمده از این پژوهش‌ها کماکان در حال بررسی هستند و دانشمندان هنوز نتوانسته‎اند دربارۀ علت ارتباط گروه خونی با افزایش ابتلا به برخی از بیماری‌‎ها به نتیجۀ اطمینان‌بخشی دست‎یابند.اگرچه هیچ شخصی نمی‌تواند گروه خونی خود را تغییر دهد، اما اطلاع داشتن از خطرات احتمالی می‌تواند برای پیشگیری مفید باشد. در ذیل، به برخی از نتایج برآمده از پژوهش‌های مذکور اشاره می‎شود:


دکتر ماری کوشمن، یک متخصص خون در دانشگاه ورمانتِ امریکا می‌گوید: « گروه خونی با ابتلا به بیماری‎های مختلفی همچون حملۀ قلبی، سکتۀ مغزی و ترومبوآمبولی وریدی (تشکیل لخته در درون رگ خونی) ارتباط دارد.»در واقع براساس تحقیقات جدید، افرادی با گروه‎‏های خونی غیر از O، به میزان 60 تا 80 درصد بیشتر از افرادی با گروه خونی O دچار لخته‎شدن خون می‎شوند. منظور مواردی از لخته‎شدن است که پس از تشکیل شدن در رگ‌خونی به سوی ریه‎ها حرکت کرده و گاهی نتایج ویرانگری برجای می‎گذارند.براساس مطالعات دانشکدۀ بهداشت‎عمومی دانشگاه هاروارد، افرادی با گروه خونی A، B یا AB، در مقایسه با دارندگان گروه خونی O، در معرض خطر بیشتری در ابتلا به بیماری‌ سرخرگ‌های قلبی قرار دارند.


دکتر کوشمن البته تصریح می‌کند که اگر دارای گروه خونی غیر از O هستید، خیلی ناراحت نشوید، چرا که با مدیریت عوامل خطرزا در قبال قلب مانند فشار خون بالا، دیابت، تغییر عادات زندگی و استفاده از داروهای مناسب می‌توان به نتیجه‌ای معکوس با پیش‌بینی‌ها دست‌یافت.از سوی دیگر امکان ابتلا به بیماری زخم معده در افراد دارای گروه خونی O بیشتر است.ادگرن معتقد است از آن‎جایی که هر دوی این بیماری‎ها به باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری مرتبط هستند، نتایج تحقیقات می‎بایست به ارتباط گروه خونی با حساسیت‎‏های مختلف به عفونت‎‏های باکتریایی، مرتبط باشد.میزان اثرگذاری گروه خونی در ابتلا به بیماری‏‌های دستگاه گوارش کمتر از آن است که تفاوت خاصی ایجاد کند، اما همه باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها، سه عامل مهم سیگار نکشیدن، مصرف نکردن الکل و کاهش وزن را رعایت کنند.


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

مناسب ترین ورزش برای گروه خونی شما

شنبه 16 دی 1396
9:50
saeed.bp

تا چه حد درمورد تاثیر گروه خونی در زندگی فردی اطلاع دارید؟ همان‌طورکه همه ما می‌دانیم، تمرینات ورزشی باید براساس سطح تناسب اندام شخص باشد. اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر‌ عاشق ورزش‌ هستید، پس حتماً تاکنون تست ورزشی انجام داده‌اید، تا ببینید که چه ورزشی برای شما بهتر است.شاید برای شما هم این پرسش پیش بیاید که گروه خونی چه ارتباطی به نوع تمرین ورزشی دارد؟ گروه خونی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد ژنتیکی برای هر شخص محسوب شده و باتوجه به گروه خونی که دارید بدنتان نسبت به غذاها و تمرینات ورزشی که انجام می‌دهید، واکنش نشان خواهد داد.در ادامه، تستی برای شما طراحی کرده که با انجام آن بتوانید براساس گروه خونی‌‌تان، ورزش سودمند و مورد علاقه بدن خود را بشناسید.


کسانی‌که دارای گروه خونی O هستند، همان انسان‌های اولیه بوده‌اند که تمام طول روز خود را به شکار گذرانده و با گوشت و پوست حیوانات گذران عمر می‌کرده‌اند.

بهترین تمرینات ورزشی برای گروه خونی Oشما دارای روحیه بسیار قوی و ورزشکاری دارید و بیشتر به‌دنبال ورزش‌هایی برای تقویت بازوها و پاهای‌تان هستید؛ البته به‌خاطر اینکه دیگر عصر حجر تمام شده و کسی به‌دنبال شکار نیست، بهتر است برای برطرف کردن چنین نیاز ذاتی به‌سراغ تمرینات قدرتی شدت بالا مانند تمرینات اینتروال، دویدن و پلایومتریک بروید.بیشتر افرادی‌که دارای گروه خونی O هستند ترجیح می‌دهند که با ورزش، احساسات خود را بروز دهند. گروه خونی O بیشتر از دیگر گروه‌های خونی دیگر،‌ نیاز به ورزش برای تخلیه استرس و هیجانات خود دارد؛ به‌طور کلی ورزش‌های قدرتی، حال شما را خوب خواهد کرد.بهتر است زیاد، کربوهیدرات و لبنیات مصرف نکنید؛ این یعنی همان رژیم غارنشینی یا پالئو!


گروه خونی و DNA شما بسیار شبیه به کشاورزان دوران باستان است، با وجود فعالیت روزانه شان بیشتر به دنبال انجام فعالیت های آرام و با شدت کم بوده اند، مثلاً بیشتر ترجیح می دادند تا کشاورزی کنند و گیاهان روییده شده را درو کنند.ورزش‌های قدرتی و شدتی باعث بالا رفتن سطح کورتیزول (که باعث استرس می شود) شده و در نتیجه احساس کوفتگی و گرفتگی عضلانی خواهید داشت. بهترین تمرینات ورزشی برای شما آن دسته از تمریناتی است که به‌آرامی و با تمرکز انجام می‌شود. بنابراین بهتر است به‌دنبال ورزش‌هایی مثل پیلاتس، یوگا، تای چی و تمرینات ایزومتریک باشید.بهتر است در برنامه غذایی خود، میوه و سبزیجات تازه بگنجانید؛ البته ماهی هم انتخاب بسیار خوبی است؛ حتماً ماهی را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.


اجداد شما عشایر بوده و عادت به جابه‌جایی بسیار داشته‌اند. البته یکی دیگر از نکات مهم گروه خونی شما این است که اجدادتان به‌صورت گروهی، سفر می‌کرده‌اند.

بهترین تمرینات پیشنهادی برای گروه خونی B شامل تمرینات هوازی و دوچرخه‌سواری یا تنیس است؛ البته بهتر است این ورزش‌ها را به‌صورت گروهی انجام دهید.

شما یکی از معدود گروه‌های خونی هستید که هیچ مشکلی با لبنیات نخواهید داشت؛ البته گوشت و میوه‌های تازه و سبزیجات نیز برای عملکرد بدنتان بسیار مفید است.


گروه خونی شما ترکیبی از گروه خونی A و B بوده و خصلت‌های این دو گروه خونی در گروه خونی شما نیز وجود دارد.بهتر است سمت تمرینات هوازی شدت بالا نروید، زیرا خیلی زود مفاصل و عضلات‌تان دچار گرفتگی خواهد شد؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که ورزش‌های آرامش‌بخش و شدت پایین را دنبال کنید.بهتر است به قدم‌زدن و پیاده‌روی، کوهنوردی، گلف یا کلاس‌های رقص بپردازید. یکی دیگر از ویژگی‌های این گروه خونی، فرو خوردن خشم است، بنابراین کلاس‌های تای چی و یوگا نیز گزینه خوبی خواهد بود.بهتر است رژیم غذایی‌تان سرشار از میوه‌های تازه، سبزیجات و غلات کامل باشد. چنانچه قصد کاهش وزن دارید مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید، ولی لبنیات بیشتری مصرف کنید.


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

گروه خونی شما نشانه طول عمر شماست !

پنجشنبه 14 دی 1396
9:02
saeed.bp

طبق تحقیقات، افرادی که گروه خونی A، B یا AB دارند، بیشتر احتمال دارد که دچار بیماری‌های قلبی شوند و نسبت به افرادی که گروه خونی O دارند، طول عمر کوتاه‌تری دارند.با این حال، این موضوع بدین معنی نیست که تمام گروه‌های خونی غیر از O باید بیشتر نگران باشند؛ زیرا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مدت‌زمان زندگی افراد تحت تأثیر عوامل دیگری مانند ورزش و سلامت عمومی نیز قرار دارد.در این تحقیق دانشمندان حدود 50000 نفر از افراد میان‌سال و کهن‌سال را در شمال شرقی ایران به مدت 70 سال تحت نظر داشتند. دانشمندان متوجه شدند افرادی که گروه خونی غیر از O دارند، 9 درصد بیشتر احتمال دارد در حین مدت تحقیق به دلیل بیماری جان خود را از دست دهند. همچنین دانشمندان دریافتند این افراد 15 درصد بیشتر احتمال دارد که در اثر بیماری‌های قلبی بمیرند. این میزان در مقایسه با افرادی است که گروه خونی O دارند.


دانشمندان ارتباط میان گروه خونی افراد و خطر ابتلا به سرطان معده را نیز بررسی کردند. سرطان معده در میان افرادی که در شمال شرقی ایران زندگی می‌کنند، بسیار شایع است. دانشمندان دریافتند افرادی که گروه‌های خونی غیر از O دارند، در مقایسه با افرادی که گروه خونی O دارند، 55 درصد بیشتر به سرطان معده مبتلا می‌شوند.ارتباط میان گروه خونی افراد و میزان ابتلا به بیماری و طول عمر، حتی زمانی که دانشمندان فاکتورهای دیگری مانند سن، جنس، سیگار کشیدن، شرایط اجتماعی-اقتصادی و قومیت‌گرایی را نیز در نظر گرفتند، وجود داشت.


تحقیقات قبلی نشان داده بودند افرادی که گروه خونی غیر از O دارند، بیشتر احتمال دارد که به سرطان‌های خاص و بیماری‌های قلبی مبتلا شوند؛ اما هنوز مشخص نبود که آیا گروه خونی با طول عمر افراد ارتباط دارد یا خیر.اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های زیستی خون نزدیک به 11000 نفر از افراد شرکت‌کننده، از جمله سطح کلسترول، سطح گلوکز و فشارخون بررسی شد. با این حال، تنها معیارهای خاصی مشخص گردید. به عنوان مثال، افرادی که گروه خونی A دارند، در کل کلسترول بیشتری داشتند و کلسترول LDL آن‌ها که به عنوان کلسترول بد نیز شناخته می‌شود، بیشتر بود


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 25 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

افراد موفق چه گروه خونی دارند ؟

پنجشنبه 14 دی 1396
9:02
saeed.bp

افرادی که گروه خونی آنها O است، در منصب های مهمی مشغول به کار هستند و موفق هستند، اما حقیقت چیست؟ گروه های خونی روشی برای تقسیم بندی خون ها بر پایه وجود یا نبود آنتی ژن های موروثی خاصی روی سطح گلبول های قرمز خون است. بر اساس مهمترین این تقسیم بندی خون انسان ها به چهار دسته AB ،B ،A و O و بر اساس تقسیم بندی دیگر به گروه های مثبت و منفی تقسیم می شود.افراد موفقافرادی که گروه خونی آنها، o است، افراد این گروه نخستین انسانهایی بوده اند که پا به عرصه این جهان گذاشته اند. انسانهای غارنشینی بوده اند که در زمان خویش با شکار حیوانات و استفاده از گوشت و پوست آنها روزگار می گذرانده اند.


این گروه خونی شایعترین گروه خونی در جهان است. افراد با گروه خونی O اهداکنندگان عمومی هستند، چرا که گروههای خونی دیگر از آن مشتق می شوند. پس همه می توانند دریافت کننده آن باشند.افرادی که گروه خونی آنها، o است، بیش از سایر گروه های خونی، مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروئید می شوند و این باعث چاقی یا لاغری بیش از حد این افراد، احساس خستگی و احتباس آب می شود. همچنین افرادی که گروه خونی آنها o است، به دلیل ترشح زیاد اسید معده، بیشتر دچار زخم معده می شوند.


ژاپنی ها به افرادی که گروه خونی آنها o است توجه ویژه ای دارند و معتقدند؛ این افراد، شخصیتی مسئولیت پذیر، متعهد، منظم دارند. از این رو تلاش می کنند تا بیشتر کارمندان خود را از میان افرادی که گروه خونی آنها o است، برگزینند. بهتر است این افراد از مصرف قهوه، کافئین و الکل خودداری کنند؛ زیرا مصرف زیاد این مواد باعث افزایش سطح آدرنالین، نور آدرنالین می شود. افرادی که گروه خونی آنها، o است، از توانائی های خارق العاده ای برخوردارند، اما با هزینه کردن مبالغ زیاد و تصمیم گیری های مهم، دچار استرس می شوند.


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 14 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رابطه گروه خونی با شخصیت‌های رفتاری

سه شنبه 12 دی 1396
10:01
saeed.bp

گروه خونی A معمولا افرادی خوش‌بین و نیرومند هستند و استعداد آنها در محاسبات بی‌نظیر است، معمولا دچار عصبانیت و رفتار‌های خشن نمی‌شوند و آرامش خود را حفظ می‌کنند اما گروه خونی B غیرقابل پیش‌بینی هستند، پشتکار و اراده قوی آنها کاملا به اثبات رسیده است. گروه خونی AB محتاط اند و رفتار‌های محافظه‌کارانه دارند، گروهی هستند که منطق آنها مثال زدنی است و در آخر گروه خونی O که انسان‌های مهربان و بخشنده هستند و البته بسیار اجتماعی و سیاستمدار که مثبت اندیش هستند و افسوس گذشته را نمی‌خورند.کاشف گروه‌های خونی شاید آن زمان خودش هم به ارتباط بین نوع گروههای خونی و خصوصیات رفتاری شخص پی نبرده بود. اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم گروه خونی O گروهی است که به تمام گروههای خونی می‌تواند خون اهدا کند اما فقط می‌تواند از هم گروه خود خون بگیرد. گروه خونی A گروهی است که می‌تواند به گروههای AB و A خون اهدا کند و از گروههای خونی A و O خون دریافت کند. گروه خونی B می‌تواند به گروههای AB و B خون اهدا کند و از گروههای خونی B و O خون دریافت کند. همچنین گروه خونی AB، تنها می‌تواند به گروه خونی AB خون اهدا کند ولی از تمام گروههای خونی می‌تواند خون دریافت کند.


ناگفته نماند که مهمترین آنتی‌ژن‌های گروههای خونی آنتی‌ژن‌های A و B می‌باشد. وقتی فرد هیچ‌یک از این آنتی‌ژن‌ها را نداشته باشد به گروه خونی O معروف است، بعضی از افراد آنتی‌ژن A و بعضی نوع B و بعضی هم هر دو آنتی‌ژن A و B را دارند. افرادی که گروه خونی آنها A است در سرم خود آنتی‌بادی بر ضد آنتی‌ژن B دارند، افرادی که گروه خونی آنها B است در سرم خود آنتی‌بادی بر ضد آنتی‌ژن A دارند. گروه خونی AB فاقد هرگونه آنتی‌بادی بوده و افرادی که گروه خونی O هستند دارای آنتی‌بادی بر علیه آنتی‌ژن‌های A و B هستند.\ اگر بخواهیم خلاصه‌ای از تفاوت‌های گروههای خونی را عنوان کنیم باید بگوئیم به عنوان مثال افرادی که گروه خونی A دارند سیستم ایمنی و دستگاه گوارش آنها به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر است و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشکل می‌شوند. اینها گروهی هستند که بیشتر مستعد ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ هستند.


گروه بعدی افرادی هستند که گروه خونی آنها B است. این افراد میزان سازگاری آنها با هر نوع آب و هوا بالا است و بطور‌کلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی برخوردارند. این گروه بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خود‌ایمنی هستند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف‌اند. اما در مقابل دستگاه گوارش آنها تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به راحتی می‌توانند از لبنیات استفاده کنند و بهتر است از غذاهای دریایی استفاده کنند. گروه خونی O هم قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است که بدنشان با گوشت سازگار است. معده این افراد اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه کافی تولید می‌کند. این افراد از سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب برخوردارند به همین دلیل بیشتر به بیماریهای خود‌ایمنی مبتلا می‌شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. در آخر گروه خونی AB که ترکیبی از 3 گروه خونی است دستگاه گوارششان به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آنها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. ناگفته نماند که این ویژگی‌ها عمومیت ندارد.


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رابطه گروه خونی و خطر سکته قلبی چیست ؟

سه شنبه 12 دی 1396
10:01
saeed.bp

رابطه گروه خونی در حمله قلبی می تواند ناشی از رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، مصرف الکل، فشارخون بالا، سبک زندگی بی تحرک، و سایر عوامل دیگر از جمله موارد ژنتیکی باشد.محققان در یک مطالعه بین المللی دریافتند افراد دارای گروه خونی A، B و AB در مقایسه با گروه خونی O بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی-عروقی، بخصوص سکته قلبی، قرار دارند.یافته های این مطالعه که شامل ۱.۳ میلیون نفر بود حاکی از آن است تمامی افراد دارای گروه خونی بغیر از O، ۹ درصد بیشتر در معرض مشکلات قلبی-عروقی بخصوص سکته قرار دارند.این یافته نشان می دهد گروه خونی باید به عنوان یک فاکتور مهم پیشگیری از مشکلات سلامت قلب در کنار سن، جنسیت، وزن، فشارخون سیستولیک و میزان کلسترول در نظر گرفته شود.


با وجودیکه همچنان دلایل ارتباط حمله قلبی و گروه خونی ناشناخته باقی مانده است، اما این گمانه زنی وجود دارد که افراد دارای گروه خونی بغیر از O، ۲۵ درصد بیشتر دارای فاکتور von-will brand (مولفه مهم خونی که منجر به لخته شدن می شود) هستند.رابطه گروه خونی و خطر سکته قلبی چیست؟ همچنین برخی محققان هم دریافته اند که افراد دارای گروه خونی A، B و AB دارای میزان بالاتر پروتئین لخته کردن خون هستند که در نتیجه موجب تجمع بیشتر کلسترول می شود.محققان احتمال می دهند عوامل ژنتیکی نیز در این موضوع دخیل باشند که احتمال ابتلا به سکته را بیشتر می کنند. برای مثال در افرادی که گروه خونی AB دارند، گلبول های قرمز خون با احتمال بیشتری در کنار یکدیگر انباشته می شوند که این عامل خطر سکته را بیشتر می کند.


مطالعات جدید پژوهشگران به طور مشخص نشان می دهد که پزشکان باید به گروه خونی به عنوان یک عامل مهم در بروز بیماری های قلبی و عروقی توجه کنند. به این ترتیب در کنار عواملی مانند سن، جنسیت، وزن، فشار خون، کلسترول ؛ سبک زندگی و ژنتیک باید موضوع گروه خونی را نیز در رابطه با بیماری های قلبی مورد توجه قرار داد.در کنار عوامل پیشین دخیل در حملات قلبی مانند سبک زندگی، ژنتیک؛ ورزش و ... گروه خونی نیز در این رابطه موثر بوده و افراد دارای گروه خونی O کمتر به بیماری ها و حملات قلبی دچار می شوند.


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

۴ نوع چای مناسب برای ۴ گروه خونی مختلف

دوشنبه 11 دی 1396
9:22
saeed.bp

در این نوشتار ۴ نوع چای مناسب برای ۴ گروه خونی مختلف را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.نوشیدن چای یکی از عادات قدیمی و بسیار محبوب بسیاری از آدم‌ها است که علاوه بر احساس خوشایند رفع خستگی با توجه به نوع چای مصرفی خاصیت های زیادی هم برای بدن و سلامت می‌تواند داشته باشد. اگر تا به حال از یک نوع خاص چای مصرف می‌کرده‌اید وقت آن رسیده بدانید چای مناسب بدن شما با توجه به گروه خونی تان چیست.


۴ نوع چای مناسب برای ۴ گروه خونی :افراد با گروه خونی A افرادی عاطفی و تحلیل گر هستند که زیاد در معرض استرس قرار می‌گیرند. برای این افراد ترکیبی از گل یاس، چای سبز، گل همیشه بهار و آویشن فوق العاده خواهد بود. تا هم استرس کمتری داشته باشند و هم آرامش بیشتری بگیرند.مطلب مرتبط: ۵ چیز که باید از گروه خونی تان بدانیدافراد با گروه خونی B متابولیسم کم کاری دارند. بیماری‌های خود ایمنی، چاقی و اضطراب از جمله بیماریهای آنهاست. این افراد لازم است چای سبز تازه بدون هیچ افزوده‌ای بنوشند تا هم متابولیسم را افزایش دهند و یا چای ساده سیاه بدون هیچ قندی مصرف کنند.


گروه خونی AB کسانی هستند درونگرا و با بصیرت‌اند به همین دلیل خیلی استرس ندارند. میل جنسی این افراد کمتر است به همین منظور انواع چای سبز با ترکیب نعناع و پونه، چوب صندل، گزنه برای این افراد مناسب است آنچه که به شدت توصیه می‌شود ترکیب چای سبز و نعنا است که برای آنها بسیار مفید واقع می‌شود.گروه خونی AB ریسک سرطان، آلزایمر، و عارضه‌ی قلبی را بالا می‌برد. گروه خونی O: این افراد باید از مصرف نوشیدنی شیر و گلوتن خودداری کنند. حتی اگر هیچ استرسی نداشته باشند اسید معده آنها به شدت در طول زندگی آزارشان می‌دهد. چای سبز سنجا و زنجبیل برای این افراد فوق العاده است این افراد برای اینکه سیستم گوارشی خود را تقویت کنند همیشه در چایشان زنجبیل داشته باشند.


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 21 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

گروه های خونی چه زمانی شناسایی شدند ؟

دوشنبه 11 دی 1396
9:22
saeed.bp

در سال 1901 میلادی, کارل لاند اشتاینر, ایمونولوژیست آلمانی برای نخستین بار وجود آنتی ژنهایگروه خونی را بر روی گلبولهای قرمز و نیز آنتی بادیهایی بر علیه همان آنتی ژن ها را در سرم انسان ثابت کرد. وی دریافت که سرم برخی افراد قادر به آگلوتینه کردن گلبول های قرمز برخی دیگر از افراد هستند. اما بر روی گلبولهای قرمز همه ی افراد موثر نیستند. او در تجزیه و تحلیل نتایج فهمید که میتوان افراد را از نظر گروههای خونی به گروههای A,B,AB و O تقسیم کرد.اما داستان رژیم‌های غذایی مختص گروه‌ خونی این چنین است:طبق این ادعا, گروه خونی O اولین نوع گروه خونی بود که شناخته شد. در واقع میشود گفت ما درباره ی اجداد شکارچی مان صحبت میکنیم! یعنی 50000 سال قبل از میلاد! با این وجود دکتر آدامو معتقد است که چون نیاکان ما که گروه خونی O داشته اند با رژیم غذایی پرپروتئین و بر پایه ی گوشت زندگی کرده و بقا داشته اند, لذا افراد دارای این گروه خونی هم باید همین روند رژیمی را در پیش بگیرند.


سپس گروه خونی A پا به عرصه ی وجود گذاشت! حدود 15000 سال قبل از میلاد. تا این زمان, اجداد شکارچی ما به سمت کشاورزی روی آورده بودند و جوامع مزرعه بنیان را تشکیل داده بودند. شکل گیری و پیدایش گروه خونی A در این زمان به آن معناست که نیاکان ما به خوبی با رژیم غذایی گیاهخواری زندگی شان را سپری میکردند. دکتر آدامو توصیه میکند که گروههای خونی A باید امروزه یک رژیم گیاهخواری را در پیش بگیرند.فرض بر این است که گروه خونی B حدود 10000 سال قبل از میلاد به لطف نیاکان عشایر و چادرنشین ما شکل گرفته است! آنها مزارع را ترک کردند و شروع به گشتن در سرزمینها و کوچ کردن از سرزمینی به سرزمین دیگر کردند و به دنبال آنها تئوری دکتر آدامو هم حرکت کرد! لذا گروه خونی B امروزه میتواند انواع متنوعی از رژیم های غذایی شامل اغلب غذاها مثل گوشت, لبنیات, سبزیجات, غلات و دانه ها را مصرف کند.


و سرانجام گروه خونی AB از راه رسید! که حدود یک هزارسال پیش شکل گرفت. دکتر آدامو فکر میکند این نوع گروه خونی به نیاکان ما کمک کرد تا به سمت زندگی مدرن حرکت کنند و این به آن معنی است که مردم با گروه خونی AB میتواند ترکیبی از غذاهای مناسب برای هر دو گروه خونی A و B را مصرف کنند. لذا میتوان گفت طبق این نظریه, برای هر گروه خونی مجموعه ای از غذاهای مفید و ممنوعه وجود دارد.کارشناسان پزشکی در سراسر جهان اتفاق نظر دارند که این تئوری غیرمنطقی است و معتقدند که مطلقا هیچ ارتباطی بین گروه خونی ما و رژیم غذایی که مصرف می‌کنیم وجود ندارد. از طرفی نگرانی هایی وجود دارد که رژیم توصیه شده برای گروه‌های خونیO و A بطور قابل ملاحظه ای محدود است و گروه‌های غذایی اصلی را در خود ندارد. در مدت زمان طولانی این امر می‌تواند منجر به دریافت ناقص مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی شود. به عنوان مثال حذف لبنیات منجر به دریافت ناکافی کلسیم می‌شود که نهایتا شما را در معرض خطر ابتلا به استئوپروز قرار می‌دهد. یا اجتناب از مصرف گوشت که می‌تواند منجر به دریافت پایین آهن و ابتلا به کم خونی شود.


بر خلاف ادعای طرفداران این نوع رژیم‌ها در گروه خونی ، ژن O قبل از ژن A و B تشکیل نشده است. بلکه شواهد حاکی از آن است که ژنA اولین ژن شکل گرفته در گروه‌های خونی است و اگرچه بنظر می‌رسد که فراوانی گروه خونی O در جمعیت‌ها بیشتر است, ولی هیچ شاهدی مبنی بر اینکه این گروه خونی, گروه خونی اولین نیاکان بشر بوده است, وجود ندارد.در واقع می‌توان گفت که نکات مثبت زیادی در مورد این رژیم ها وجود ندارد و پایه و اساس این رژیم‌ها بیشتر تخیلات علمی است تا واقعیت‌های علمی. مثلا تصور کنید در خانواده‌ای که هر فرد گروه خونی متفاوتی دارد باید انواع رژیم‌های غذایی مختلف رعایت شود!تبعیت از این رژیم ها یا استفاده از آنها برای کاهش وزن در طولانی مدت میتواند سلامت شما را تهدید کند. با این همه اگر باز هم شما مصمم به رعایت چنین رژیم‌هایی هستید, بهترین کار این است که تنها برای مدت کوتاهی آنها را در پیش بگیرید. مثلا یک هفته و یا کمتر, و از آن به عنوان ضربه ی شروع برای رعایت یک رژیم سالم و طولانی مدت کاهش وزن استفاده کنید.


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 17 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ارتباط گروه خونی با سلامت و بیماری ها

يکشنبه 10 دی 1396
11:27
saeed.bp

گروه خونی و سلامت رابطه مستقیم دارند ، متخصصان بعد از بررسی های گسترده دریافتند که هر کدام از گروه های خونی در این مورد متفاوتند به طوریکه سوال می شود کدام بیماری برای کدام گروه خونی؟چگونه با توجه به گروه خونی به سلامتی خود پی ببریم.بهترین و موثرترین داروی درمان پیشگیری است در واقع تنها راه واقعی برای ایمن ماندن از بیماری های کشنده گروه های خونی مختلفی داریم که همه آنها در جزئیاتی مثل ار بی سی پلاسمای خون پلاکت شبیه هستند. گروه های مختلف خونی با آنتی ژن طبقه بندی می شود پروتئین و شکری که بدن ما مصرف می کند تا سلولهای خونی را بشناسد متعلق به این سیستم است.چهار گروه خونی داریم که براساس گفته ی متخصصان بروز برخی از بیماری ها در میان دسته ای از گروه های خونی شایع تر است .


گروه های خونی مختلف مواد مغذی مختلفی نیاز دارند مثلا گروه خونی o مشکلات گوارشی دارند گروه خونی A سیستم ایمنی حساس دارند و باید میوه و سبزیجات بیشتری بخورند برای همین است که اغلب این دو گروه خونی را در میان افراد با مشکلات گوارشی می بینیم.نوع گروه خونی روی بارداری خانم ها تاثیر می گذارد ، مطالعات نشان داده خانم هایی که گروه خونی O دارند احتمال باروری پایین تری دارند چون تخمک گذاری در انهاکمتر انجام میشود.مطالعات نشان داده افرادی که گروه خونی AB دارند بیشتر در خطر کم حواسی هستند ، طبق یکی از مطالعات افراد با گروه خونی 82% AB بیشتر از سایرین خطر ابتلا به ازدست دادن حافظه را دارند ؛ در حقیقت ممکن است این گروه های خونی شما را ناراحت و خوشحال عصبانی کنند.


افراد با گروه خونی A کورتیزول بیشتری دارند بنابراین استرس شان از حد معمول بیشتر است همچنین افراد گروه خونی O دارند زودتر اعصبانی می شوند. افرادی که گروه خونی O دارند بیشتر در معرض زخم معده هستند چون سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری پادتن ترشح می کند ، افرادی که گروه خونی O دارند آنتی ژن ترشح می کنند که باعث التهاب تورم زخم معده می شود.مطالعات نشان داده افراد با گروه خونی A، 32 درصد بیشتر در معرض سرطان هستند و همچنین گروه خونی AB ، 51درصد بیشتر و در گروه خونی B ، 72درصد بیشتر در معرض سرطان هستند.


موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آنچه درباره گروه خونی خود نمی دانستید ؟

يکشنبه 10 دی 1396
11:26
saeed.bp

انسان‌ها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این تفاوت در گروه خونی آنها نیز وجود دارد. فردی که گروه خونی A مثبت دارد، نمی‌تواند از فردی با گروه خونی B منفی خون بگیرد زیرا در این صورت بدنش به شدت واکنش نشان می‌دهد. در مورد موادغذایی نیز همین مساله صادق است، یعنی برخی موادغذایی که بدن بعضی افراد به خوبی می‌پذیرد با دستگاه گوارش برخی دیگر از افراد سازگار نیست. البته در اینکه دستگاه گوارش می‌تواند خود را سازگار کند، شکی نیست اما اگر بدانید چه موادغذایی‌ای با بدن شما سازگارتر هستند، نیازی نیست بی‌دلیل دستگاه گوارشتان را خسته کنید.گروه خونی O، قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است که از 50 هزار سال پیش تاکنون در رگ‌های انسان‌ها جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده‌اند گروه خونی انسان‌های اولیهO بوده و با توجه به اینکه آنها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه کافی تولید می‌کند. از سوی دیگر، گروه خونی O دهنده جهانی است اما فقط از گروه O می‌تواند خون دریافت کند. از دیگر مزیت‌های این گروه خونی، سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب است.جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی‌ این گروه، باعث می‌شود بیشتر به بیماری‌های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی‌شود و جز پروتئین با سایر گروه‌های غذایی مشکل دارد. اگرچه این عدم تحمل را نمی‌توان مسوول بروز مشکلات موثری در این افراد دانست، ولی ظاهرا در مقابل زخم‌های معده و اثنی‌عشر حساسیت بیشتری دارند.


از آنجا که دستگاه گوارش افراد دارای این گروه خونی با مصرف پروتئین مشکلی ندارد، میزان چربی دریافتی‌شان بالاست و به همین علت خطر ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتی‌های قلبی – عروقی در آنها افزایش می‌یابد. به کسانی که گروه خونی‌شان O است، توصیه می‌شود میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی را کاهش دهند و سعی کنند سبزی را وارد برنامه غذایی‌شان کنند، در ضمن مراقب مصرف غلات، کلم و سبزی‌های خشک باشند زیرا بدن آنها در هضم گلوتن کمی دچار مشکل است.این گروه خونی از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی که کشاورزی رونق گرفت، پدیدار شد. کشاورزان زندگی خود را از طریق شکار، دامپروری و زراعت می‌گذراندند و گروهی زندگی می‌کردند و فعالیت فیزیکی آنها به نسبت کمتر از پیشینیان خود بود. زندگی جدید، این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار کرد و از آنجا که زندگی‌ها گروهی‌تر و بیماری‌ها همه‌گیر شدند، سیستم ایمنی آنها نیز قوی‌تر شد.برعکس سیستم ایمنی، دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر است و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشکل می‌شود. به نظر می‌رسد این افراد در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ از سایر گروه‌های خونی مستعدتر باشند. بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند، گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. توصیه ما به این افراد مصرف کمتر گوشت و شیر و در عوض مصرف بیشتر سبزی‌ و غلات است.


تقریبا 10 هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده و دلیل آن هم به مهاجرت انسان‌ها در پی تغییرات آب‌وهوایی برمی‌گردد. آمار نشان می‌دهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی و میان جوامع یهودی شایع است. میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوا بسیار بالاست و به‌طور کلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی برخوردارند.دارندگان این گروه خونی نیز همانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خودایمنی‌اند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد دارنده گروه خونی B، با احتمال بیشتری به عفونت‌های باکتریایی نظیر استرپتوکوک پنومونیه و اشرشیاکولی مبتلا می‌شوند. دستگاه گوارش آنها تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به‌راحتی می‌توانند لبنیات بخورند.


تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده و می‌توان گفت ترکیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB می‌تواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا ‌کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به‌راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آنها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فست‌فود در آنها بالاست. سیستم ایمنی آنها نیز تا حدی ضعیف عمل می‌کند و به همین علت در برابر باکتری‌ها و آلرژن‌ها به‌راحتی از پا درمی‌آیند.ویژگی‌های جسمی‌ای که برای دارندگان گروه‌های خونی ذکر شد، عمومیت ندارد. درست است که گفته می‌شود دارندگان گروه خونی B می‌توانند شیر را به خوبی هضم کنند اما این دلیل نمی‌شود اگر فردی با گروه خونی B به شیر آلرژی دارد، خود را مجبور به مصرف آن کند. در ضمن، اگر گروه خونی شما O است و به‌راحتی می‌توانید پروتئین حیوانی مصرف کنید، قرار نیست در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی کنید. فراموش نکنید که تعادل همیشه حرف اول را می‌زند.



موضوعات: گروه خونی,
برچسب ها: گروه خونی ,
[ بازدید : 25 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]