کمبود خواب باعث سرطان می‌شود!

چهارشنبه 4 بهمن 1396
9:53
saeed.bp

کمبود خواب باعث سرطان می‌شود!

خواب شبانه شما چه اندازه است؟ پاسخ شما ممکن است پیامدهایی عمیق‌تر از خستگی ساده یا عدم تمرکز داشته باشد. در واقع، عدم خواب می‌تواند با گسترش سلول‌های سرطانی در بدن شما مرتبط باشد. در سال ۲۰۰۳، محققان بین خطر ابتلا به سرطان پستان و هورمون ملاتونین که هورمون مسئول خواب مداوم است، همبستگی پیدا کردند. کاهش سطح ملاتونین باعث تولید استروژن بیشتر در بدن می شود، که یک عاملِ خطر شناخته شده برای سرطان پستان است.
از سال ۲۰۰۳، مطالعات دیگری رابطه بین خواب و سایر سرطان‌ها را بررسی کرده‌اند. سرطان پروستات یکی دیگر از سرطان‌های مربوط به خواب است. در واقع، نشان داده شده است که مشکلات مربوط به خواب خطر ابتلا به سرطان پروستات را دو برابر افزایش می دهد، و احتمال ابتلا به سرطان در مردان مبتلا به مشکلات شدید خواب سه برابر افراد دیگر است.

موانع خواب: درمان سرطان و اضطراب: علاوه بر مزایای آشکار برای خواب منظم و خوب (کارآیی بالاتر، سیستم ایمنی سالم، توانایی ذهنی قوی تر)، اکنون می دانیم که عادت های منظم و مثبت خواب می توانند مانع از پیدایش و گسترش بیماری های عمده، از جمله سرطان شود. خواب مناسب حتی ممکن است احتمال نابودی سرطان را افزایش دهد.مشکلی که بیماران با آن مواجه اند این است که درمان و اضطرابی که با سرطان همراه است، موجب خواب ضعیف می شود که می تواند به مشکلات عمده خواب منجر شود. به همین دلیل ضروری است که در صورت ابتلا به سرطان، بهترین عادت های خواب را برای خود ایجاد کنید.اگر مشکل خواب دارید، برای استراحت بهتر این نکات به شما کمک می کنند:- یک عادت آرامش بخش منظم مانند گوش دادن به موسیقی را برای قبل از خواب خود ایجاد کنید که به آرامش شما کمک کند.- از مصرف بیش از کافئین اجتناب کنید.- برای ورزش روزانه برنامه ریزی کنید.- از تکنیک‌های آرامش بخش مانند مدیتیشن یا یوگا استفاده کنید.

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی به اهمیت استراحت شبانه تاکید کنیم، مخصوصا اکنون که روشن شد الگوهای مناسب خواب می‌توانند مانع از رشد و پیشرفت سرطان شود. نگران‌کننده است که بدانیم مشکلات خواب می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. اما خبر خوشحال‌کننده آن است که بدانیم کسانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند می‌توانند با رژیم غذایی و خواب مناسب با آن مقابله کنند. هر چه بهتر بخوابید، سیستم ایمنی بدن‌تان قوی تر و وضعیت هورمونی بدن‌تان متعادل‌تر خواهد بود. با در نظر گرفتن تعادل هورمونی، توانایی بدن برای مبارزه با گسترش سلول‌های سرطانی به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد، به‌خصوص در مورد سرطان پستان و سرطان پروستات.

موضوعات: سلامتیسم,
برچسب ها: سلامتیسم ,
[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]